Norman berpeluh-peluh ketika ditangkap


NORMAN dan Memey hadir di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur semalam bagi perbicaraan kes khalwat mereka.


KUALA LUMPUR – Setelah lebih setengah jam pintu diketuk, pelakon Norman Hakim yang berbaju T putih dan berseluar pendek ketat paras paha ditemui sepasukan penguat kuasa pejabat agama dalam keadaan berpeluh-peluh di dalam sebuah bilik kecil di tingkat atas bangunan pejabat sewaannya.

Sebaliknya, pelakon Memey Suhaiza yang lengkap berpakaian seluar panjang dan baju pula kelihatan tenang duduk di kaunter hadapan di tingkat bawah pejabat itu seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku.

Demikian keterangan saksi pertama, Abdul Rahman Lail Abdullah, 32, di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur dekat sini semalam dalam perbicaraan khalwat pasangan itu yang ditahan di pejabat beralamat 4-1A, Jalan UP 1/2, Taman Ukay Perdana, Ampang dekat sini pada pukul 3 pagi 30 Oktober 2008.

Abdul Rahman yang mengetuai operasi Pejabat Agama Daerah Gombak pada pagi tersebut berkata, mereka terpaksa memecahkan pintu utama pejabat di tingkat atas setelah Memey dan abang Norman, Mohamad Sofi mendakwa mereka tidak mempunyai kunci bilik itu.

Setelah diperiksa, pasukannya menjumpai sebuah bilik kecil dipercayai tempat menyimpan barang dan mempunyai ruang yang sangat terhad manakala tombol pintunya pula dikunci dari luar.

Abdul Rahman berkata demikian ketika disoal pegawai pendakwa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Mohamad Nazri Basrawi.

No comments: